آزمون مداد کاغذی فارسی پنجم دبستان | ستایش و فصل اول: آفرینش
مهر 1401
آزمون دورهای فارسی پنجم دبستان از دو درس اول با انواع سوالات: درست یا نادرست، جاخالی، تستی، تشریحی و ... بهمراه پاسخنامه تشریحی ارائه شده است.
این آزمون تمام مطالب تدریس شده را به طور کامل پوشش می دهد و برگزاری این آزمون در کلاس روش مناسبی برای مرور و تثبیت مطالب گذشته می باشد.
https://s6.uupload.ir/filelink/Sz6QkIRHpzIY_1e3dc21831/95159_gama.ir_q_uftwmi_m42b.pdf
برچسبها: آزمون مداد کاغذی فارسی , پنجم دبستان , آفرینش , بوجاری
تاريخ : جمعه بیست و نهم مهر ۱۴۰۱ | 22:0 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
راهنمای پاسخ کامل فعالیتهای کتاب هدیههای آسمانی پنجم | درس 1 تا 17
آبان 1401
پاسخ تمرین های برایم بگو
پاسخ بررسی کنید
جواب تدبّر کنیم
جواب سوالات ایستگاه فکر
پاسخ بگرد و پیدا کن
جواب سوال با خانواده
جواب ببین و بگو
جواب گفت و گو کنیم
جواب ایستگاه فکر
https://s6.uupload.ir/filelink/pkZX4BEHIrdD_76c1a25cc8/95191_gama.ir_q_4o3b4y_w1ec.pdf
برچسبها: راهنمای پاسخ کامل , فعالیتهای کتاب هدیههای , آسمانی پنجم | , درس 1 تا 17
تاريخ : جمعه بیست و نهم مهر ۱۴۰۱ | 21:40 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
با سلام
همکاران محترم و عزیزفرهنگی
هرچه طرح درس روزانه و سالانه و روش تدریس و پاسخ و پرسش دروس را بخواهید در این تلگرام هست
پنجم ایتدایی -مطالب مربوط به کتابهای درسی (آوای خوزستان)
https://t.me/joinchat/fOTIBBDK-kZjYmFk
برچسبها: پنجم ایتدایی , مطالب مربوط به , کتابهای درسی , آوای خوزستان
تاريخ : جمعه بیست و نهم مهر ۱۴۰۱ | 1:2 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
به نام خدا
پروردگارا ! برای همه داده ها و نداده هایت شکر!

از حضور تان ممنون و سپاسگزارم
از همکاران محترم در خواست می شود نظرات خود را دررابطه با مطالب وبلاگ و اطلاع رسانی(معایب و محاسن وبلاگ )
برایمان ارسال نمایند تا بهتر بتوانیم در خدمت شما همکاران محترم باشیم
9132287155
صفحه اول
http://asgharbojari15.blogfa.com
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=2
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=3
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=4
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=5
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=6
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=7
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=8
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=9
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=10
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=11
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=12
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=13
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=14
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=15
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=16
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=17
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=18
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=19
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=20
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=21
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=22
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=23
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=24
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=25
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=26
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=27
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=28
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=29
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=30
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=31
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=32
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=33
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=34
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=35
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=36
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=37
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=38
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=39
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=40
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=41
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=42
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=43
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=44
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=45
http://asgharbojari15.blogfa.com/?p=46
برچسبها: نمونه سوالات جدید , ضمن خدمت , سراسر کشور , بوجاری
تاريخ : پنجشنبه بیست و یکم مهر ۱۴۰۱ | 14:30 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
درسنامه نکته به نکته علوم پنجم ابتدائی | درس 1 تا 12
https://uupload.ir/filelink/xtkYYiC2ey9H/48zl_64221_gama.ir_q_3tlyug.pdf
برچسبها: درسنامه نکته , به نکته , علوم پنجم ابتدائی | , درس 1 تا 12
تاريخ : پنجشنبه بیست و یکم مهر ۱۴۰۱ | 2:3 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
درسنامه آموزش فارسی پنجم دبستان | ستایش و درس های 1 و 2
https://s6.uupload.ir/filelink/BfGXapqAQxtM_1bb0106f80/درس_نامه_1jtx.pdf
درسنامه آموزشی فارسی پنجم دبستان | فصل 2: دانایی و هوشیاری (درس 3 تا 5)
https://s6.uupload.ir/filelink/U99s6XOwM3QK_34a30474f0/55033_gama.ir_q_cj3qei_lcin.pdf
برچسبها: درسنامه آموزش , فارسی پنجم دبستان , بوجاری , سه تا درس 5
تاريخ : پنجشنبه بیست و یکم مهر ۱۴۰۱ | 1:55 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
راهنمای گام به گام و معنی شعرهای فارسی پنجم ابتدائی | کل کتاب
https://s6.uupload.ir/filelink/8Kmx6ISQ8csZ_6f82db12b5/شعر_پنجم_wbu.pdf
برچسبها: راهنمای گام به گام , و معنی شعرهای فارسی , بوجاری
تاريخ : پنجشنبه هفتم مهر ۱۴۰۱ | 16:47 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
با سلام
هرچه بخواهید در این تلگرام کلاس پنجم وجود دارد
https://t.me/joinchat/fOTIBBDK-kZjYmFk
برچسبها: هرچه بخواهید , در این تلگرام کلاس , پنجم وجود دارد , بوجاری
تاريخ : پنجشنبه هفتم مهر ۱۴۰۱ | 15:36 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
طرح درس روزانه فارسی پنجم دبستان | ستایش: ای همه هستی ز تو پیدا شده
مهر 1400
هدف کلی: ستایش پروردگار عالم
اهداف جزئی و رفتاری:
1. تربیت روحیه ایمان به خدا
2. « آغاز هر کاری به نام خدا»
3. توجّه به یکی از مبانی باور شناختی و فرهنگ دینی
4. پرورش ایجاد فضایی معنوی و خاطره انگیز
5. توجّه به خوش آغازی به عنوان یک اصل فرحبخش در ابتدای راه
6. شوق انگیزی و ایجاد جاذبه در دانش آموزان در همان نخستین روز گشایش کتاب
https://s6.uupload.ir/filelink/9Lh2SSQeMsbC_da3851ac84/89009_gama.ir_q_imbadz_v8h.pdf
برچسبها: طرح درس روزانه فارسی , پنجم دبستان | , ستایش , بوجاری
تاريخ : پنجشنبه هفتم مهر ۱۴۰۱ | 15:23 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
طرح درس روزانه علوم تجربی پنجم دبستان برمبنای الگوی دیک و کاری | درس 2: ماده تغییر میکند
آبان 1399
مرحله 1: شناسایی غایتهای آموزشی (هدف یا اهداف کلی)
• آشنایی دانشآموزان با تغییرات مواد
• آشنایی دانشآموزان با تغییر فیزیکی و شیمیایی
https://s6.uupload.ir/filelink/jxmFyg7kmtYD_48f2ccad5d/77433_gama.ir_q_7q92cb_l36o.pdf
برچسبها: طرح درس روزانه_ , علوم تجربی پنجم دبستان , | درس 2 , ماده تغییر میکند
تاريخ : پنجشنبه هفتم مهر ۱۴۰۱ | 15:11 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
تحلیل و روش تدریس علوم تجربی پنجم دبستان | درس 1: زنگ علوم
اهداف آموزشی:
1. با مشاهدهی محیط اطراف پرسشهای مناسب و مرتبط درمورد علّت پدیدههای محیط اطراف طرح کند.
2. مراحل انجام یک آزمایش را طبق دستورالعمل به درستی انجام داده و نتیجه گیری کند.
3. روشهایی برای مشاهدهی تأثیرمتغیّرها در یک پدیده ارائه کند.
4. مراحل طراحی یک آزمایش را به گونهای انجام دهد که حاکی ازتوجّه وی به نقش متغیّرها ست.
5. فراگیری ثبت آنچه مشاهده میکند.
6. فراگیری کاوشگری شامل مشاهده و یادداشت و گفتگو درباره مشاهدات.
https://s6.uupload.ir/filelink/wDXrjn7FsGCM_6d4afcfdf9/77273_gama.ir_q_5qwmwv_7clw.pdf
برچسبها: تحلیل و روش تدریس , | درس 1 , زنگ علوم , بوجاری
تاريخ : پنجشنبه هفتم مهر ۱۴۰۱ | 15:2 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
طرح درس روزانه علوم تجربی پنجم دبستان | درس 1: زنگ علوم
مهر 1400
هدف کلی: اشنایی دانش آموزان با فرایند کاوشگری
اهداف جزئی:
1. فراگیری ثبت آنچه مشاهده میکند
2. فراگیری کاوشگری شامل مشاهده و یادداشت و گفتگو درباره مشاهدات
اهداف رفتاری:
1. دانش آموز باید مراحل یک کاوشگری را از ابتدای پژوهش تا نتیجه گیری درک کند
2. دانش آموز باید مشاهدات خود را کامل ثبت کند
3. دانش آموز باید مشاهدات را بررسی و مقایسه کند و با توجه به مشاهده به نتیجه برسد
https://s6.uupload.ir/filelink/wz6a5cUqoUMg_2eff380a47/89408_gama.ir_q_ykheo2_xd66.pdf
برچسبها: طرح درس روزانه , علوم تجربی پنجم دبستان , | درس 1 , زنگ علوم
تاريخ : پنجشنبه هفتم مهر ۱۴۰۱ | 14:56 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
درسنامه ریاضی پنجم دبستان | فصل 1: عدد نویسی و الگوها
https://s6.uupload.ir/filelink/pkBqc9m0VP5i_bb91a1560b/54835_gama.ir_q_okox7g_9ls1.pdf
برچسبها: درسنامه ریاضی پنجم دبستان , | فصل 1 , عدد نویسی و الگوها , boojari
تاريخ : پنجشنبه هفتم مهر ۱۴۰۱ | 0:55 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
نکات آموزشی، روش تدریس و طرح درس ریاضی پنجم | فصل 1: عدد نویسی و الگوها | درس 4: الگوها
مهر 1400
اهداف درس:
✅ درک تمایز و تفاوت موجود بین محیط و مساحت شکل با کمک الگوهای هندسی
✅ درک رابطۀ بین شکلها و عددها در الگوها برای پیدا کردن شکلها یا عددهای بعدی
✅ آشنایی با الگوی عددهای مثلثی و مربعی
✅ ادامه دادن یک الگو و یا طرح یک الگوی عددی یا هندسی
https://s6.uupload.ir/filelink/2eRQdgIlE5pe_5c4fd945d3/93025_gama.ir_q_rbkmdl_20t4.pdf
برچسبها: نکات آموزشی , روش تدریس و , طرح درس ریاضی پنجم , | فصل 1
تاريخ : پنجشنبه هفتم مهر ۱۴۰۱ | 0:48 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
نکات آموزشی، روش تدریس و طرح درس ریاضی پنجم | فصل 1: عدد نویسی و الگوها | درس3: جمع و تفریق عددهای مرکب
مهر 1401
هدف اصلی این درس معرفی عددهای مرکب است. در قسمت اول ضمن آشنا کردن دانش آموزان با عددهای مرکب مربوط به ساعت، دقیقه و ثانیه، جمع و تفریق آنها نیز آموزش داده میشود.
اهداف درس:
✅ آشنایی با عددهای مرکب زمان
✅ ادامه دادن الگوهای عددی مرکب مربوط به زمان
✅ جمع و تفریق عددهای مرکب، حل مسئلههای مربوط به زمان
https://s6.uupload.ir/filelink/8CSliYYszp0Q_50e703d9e0/92989_gama.ir_q_wgysyr_14af.pdf
تاريخ : پنجشنبه هفتم مهر ۱۴۰۱ | 0:38 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
نکات آموزشی، روش تدریس و طرح درس ریاضی پنجم | فصل 1: عدد نویسی و الگوها | درس 2: معرفی میلیارد
مهر 1400
اهداف درس:
✅ خواندن و نوشتن عددهای تا طبقۀ میلیارد
✅ درک رابطۀ بین رقمهای مختلف با توجه به جدول ارزش مکانی
✅ درک و تصور درست از عددهای میلیاردی و بیان مصادیق
✅ گسترده نویسی، مقایسه، عددهای تقریبی و نمایش روی محور و درک رابطۀ بین آنها
https://s6.uupload.ir/filelink/Xs0CcrXNBLKk_7c6a0e6244/92884_gama.ir_q_ldvbts_yolx.pdf
تاريخ : چهارشنبه ششم مهر ۱۴۰۱ | 23:47 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
نکات آموزشی، روش تدریس و طرح درس ریاضی پنجم | فصل 1: عدد نویسی و الگوها | درس 1: یادآوری عدد نویسی و محاسبات عددی
مهر 1401
این درس به طورکلی به یادآوری مفاهیم و مهارتهای عددنویسی تا طبقه میلیون میپردازد. با توجه به اینکه هیچ موضوع جدیدی مطرح نمیشود کار را بدون هیچ مقدمهای با انجام فعالیت این درس شروع کنید.
اهداف درس:
✅ خواندن و نوشتن عددهای تا طبقۀ میلیون
✅ درک روابط بین ارزش رقمهای مختلف در جدول ارزش مکانی
✅ انجام محاسبات عددی (جمع و تفریق، ضرب و تقسیم)
✅ نوشتن گسترده عددها، پیدا کردن عدد تقریبی و مقایسۀ آنها و درک رابطة بین این سه موضوع
https://s6.uupload.ir/filelink/z2QV5KPbDdE1_05d2f790b6/92604_gama.ir_q_mlktze_wczq.pdf
تاريخ : چهارشنبه ششم مهر ۱۴۰۱ | 23:41 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
طرح درس تربیت بدنی دوره دوم ابتدائی | ورزش تنیس روی میز (پینگ پنگ)
مهر 1400
اهداف کلی: آشنایی دانشآموزان با ورزش تنیس روی میز
اهداف جزئی:
تقویت حرکتهای بنیادی
بهبود سرعت و چابکی
افزایش هماهنگی بین چشم و دست
انجام حرکات و تکنیکهای تنیس روی میز
اهداف کلی : آشنایی دانش آموزان با راکت و توپ و استفاده از آن
اهداف جزئی:
بتواند راکت را صحیح به دست بگیرد
بین چشم و دست هماهنگی صورت گیرد
و ....
https://s6.uupload.ir/filelink/zh9VK6A31pNC_6fb3201d2b/91495_gama.ir_q_o7cbmb_p0t4.pdf
تاريخ : چهارشنبه ششم مهر ۱۴۰۱ | 23:35 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
سلام عزیزان و همکاران محترم فرهنگی سراسر کشور
لازم می دانم تجربیات 35 ساله خود را در رابطه با یک کلاس موفق و پربار به صورت مختصر و کوتاه خدمتان عرض کنم
داشتن طرح درس 90 درصد موفقیت شما برای تدریس در کلاس می باشد. فقط لازمه حداکثر یک ساعت وقت خود را یک روز قبل از تدریس صرف مرور و مطالعه درس و نوشتن طرح درس انجام دهید(طرح درس به طور خلاصه شامل نوشتن هدفهای رفتاری کلی (در یک خط) و نوشتن هدف های رفتاری جزیی که از دانش آموز انتظار دارید در مورد آن درس در چند خط بنویسید و وسایلی که در رابطه با آن درس احتیاج داری انجام بدهید بنویسید.) همین کافیه
دوم در روز اول سال تحصیلی (مهر ماه ) که به سلامتی تشریف می برید ساعت اول و ساعت دوم را فقط صرف آشنایی دانش آموزان و اطلاع از سطح سواد اولیای آن دانش آموز و ساعت دوم توزیع کتاب وگروهی کردن دانش آموزان (در رابطه با گروهی کردن به استثنای کلاس اولی ها و دومی ها که بعد ازگذراندن از سه ماه از سال تحصیلی انجام می دهید).
سعی کنیدبا چهر ه ای تبسم وارد کلاس بشوید طوری رفتار کنید که دانش آموزان شمارا از خانواده ی خودشان بدانند . با دانش آموزان رفیق شوید باهاشون ورزش کنید .دست روی سر آنها بکشید و هرگز ساعات ورزش و هنرو کاردستی را از آنها نگیرید و صرف درس ریاضی و.........کنید.
حداقل هر ماه یکبار برای اولیای دانش آموزان جلسه بگذارید و آنها را از وضع دانش آموزان به صورت کلی آگاه کنید . با مدیر و معاون مدرسه در همه زمینه ها همکاری کنید . (جلسات شوراها و ...............فعال باشید).
برای اینکه کلاس فعال و پرباری داشته باشید دانش آموزان را به گروههای چند نفری تقسیم کنید(برای اینکار ابتدا از کل دانش آموزان بخواهید که 5 یا شش ویا....خود را به عنوان سر گروه معرفی کنند که پای تابلو بیایند وهر کدام یک نفر را انتخاب کنند که پشت سر آنها بایستند تا گروهها کامل شوند. برای فعال کردن و شوق و شادی دانش آموزان سعی کنید به صورت گروهی درس را بپرسید .برای تصحیح املاء از دانش آموزان کمک بگیرید .(مثلا گروه A دفتر املاشون را به گروه B و به همین ترتیب گروه B دفتر املاشون را به گروه A بدهند البته در ابتدا با کمک معلمشان و کم کم خودشان راه می افتند. اینکار باعث رقابت سالم و شادی و رغبت دانش آموزان به خواندن درس می کند( سعی کنید بعد از شناختنن دانش اموزان گروههای متعادلی داشته باشید توی هر گروه حداقل یه زرنگ ومتوسط و ضعیف باشند).
اگه احیانا دانش آموز ضعیفی دارید که فعال نیست سعی کنید ساعت آخر روز چهارشنبه را با اولیای آن دانش آموز برای رفع مشکلات درسی و یا...... وقت صرف کنید
برای شروع هر درسی که می خواهیدبدهید در ابتدا از بچه ها بخواهید کتابها را ببندند .شما مختصری در رابطه با آن درس در حد 5 الی 10 دقیقه براشون توضیح می دهید که برای دانش آموزان زمینه ای باشد برای شروع —سعی کنید از همان اول بچه ها حرف بزنند و نظرات خود را بگویند و مشارکت داشته باشند.
در ضمن یه دفتر 60 برگ ویایه دفترچه برای خودتان تهیه کنید برای آشنایی خصوصیات تربیتی و درسی و رفع مشکلات تدریحی دانش آموزان . اینکاربه شمادرطول زمان سال تحصیلی کمک می کندکه انشااله به اهدافتان نزدیک بشید
برچسبها: تجربیات 35 ساله خود , مختصر و کوتاه , بوجاری
تاريخ : سه شنبه پنجم مهر ۱۴۰۱ | 21:43 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |
تاريخ : سه شنبه پنجم مهر ۱۴۰۱ | 21:30 | نویسنده : علی اصغر بوجاری |


